Prednovoletni čas je čas pričakovanja. Dobro možje, vsi po vrsto obdarovalci, trkajo na naše denarnice. Otroci se jih veselijo že mnogo prej, odrasli pa se velikokrat negotovo odpravimo po nakupih, saj se njihova pričakovanja razhajajo od naših zmožnosti.
Če smo v najrosnejšem obdobju našega otroka še znali brez težav in hitro kupiti primerno igračo, so pri malo večjih otrocih želje takšne, da se velikokrat ne skladajo z našimi načeli vzgojnega delovanja. Kaj storiti?
Pa začnimo z izbiro. Poglejmo nekaj kriterijev, ki jih je pametno upoštevati pri izbiri.
Varna igrača
V Evropski uniji imajo dobre igrače znak CE. S tem znakom prodajalec zagotavlja, da igrača dosega raven varnosti, kot je zahtevano v EU.
Starostna stopnja
Zelo pomemben kriterij je starostna stopnja. V specializiranih trgovinah boste našli igrače, ki so razporejene glede na starost otroka. Če ste v dvomih, ali je določena igrača primerna otrokovi starosti, povprašajte prodajalca, ta vam bo znal svetovati. Ne kupujte igrač, ki jih vaš malček ne bo obvladoval s svojimi motoričnimi sposobnostmi. Narobe bi bilo tudi, da bi otrokom ponujali ”fantovske igrače” in ”dekliške igrale”. Nemalo deklic se rado igra s kamiončki in bagerčki, fantje pa velikokrat posežejo po punčkah.
Kaj izbrati?
Izberite igračo, pri kateri otrok uporablja domišljijo in svojo ustvarjalnost, strokovnjaki menijo, da so slabe igrače tiste, ki ne dopuščajo otrokovega sodelovanja, ter igrače, ki spodbujajo nasilje. Med slednje sodijo tudi računalniške igrice.
Dobra izbira so igrače, ki otroka motivirajo za iskanje dodatnih rešitev in možnosti. Otrok naj čim bolj kombinira in išče ustvarjalne rešitve. Kocke, še posebej lesene, ki so iz naravnega materiala, so vedno dobra izbira. Pametno je izbrati ”polizdelek”, ki bo otroku ponudil možnost nadgradnje in novih kombinacij. Če je vaš otrok ”konstruktor”, potem ne oklevajte pred naravnimi materiali. Lesene kocke, ki jih lahko kombinira po mili volji, bodo prave.
Naučite otroka odnosa do igrač
Pomembno je tudi, da otroka naučimo odnosa do igrače. Ni namreč vseeno, ali ima otrok igrače polomljene, vržene v kot in polne prahu. Naučimo ga skrbeti zanje. Tako kot se bo naučil vesti do igrač, tako bo kasneje ravnal z ostalimi stvarmi. Vztrajajmo, da so igrače urejene in pospravljene, ko je manjši mu pri tem pomagajmo. Večina otrok ima danes preveč igrač, zato se ne morejo odločiti, kaj bi počeli. Svetujemo, da polovico pospravite za kasneje, ko se bo otrok dolgočasil. Poskusite otroku dati manj igrač in več igre. To pomeni tudi vaš aktiven pristop, čeprav ste utrujeno, se z njim vsaj pogovarjajte ali pa sedite ob njem, ko se igra. Vse to je bolje, kot pa da obsedi kot nepremičen kip pred televizijo ali računalnikom, ali pa sam v stajici, obkrožen s kupom ”mrtvih” igrač.